NOWOŚCI
|
Stronę odwiedzano 7709354 razy |
|
|
|
|
|
12 kolęd na jazzujący fortepian
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Opracowanie Andrzej Henryk Bączyk. Piękne polskie kolędy, które łączy idea swobodnego odwołania się do różnych aspektów muzyki jazzowej. Niektóre melodie zostały opracowane z nawiązaniem m. in. do rock and roll'a, ragtime'u, bluesa, czy swingu, inne przyjęły postać samby, ballady lub kołysanki. Całość pomyślana jest jako cykl złożony z 12 ogniw. Kolędy, które znalazły się w niniejszym opracowaniu, zostały starannie wyselekcjonowane, ułożone wg zaplanowanego klucza tonacyjnego, a ich następstwo determaxuje określoną dramaturgię, stąd wskazane jest łączne wykonywanie kolęd. Dla ułatwienia nauki wszystkie kolędy w wykonaniu Szymona Szyszki znajdują się na kanele Youtube Absonic kolędy. 40 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
12 kolęd na kwartet klarnetowy
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Opracowanie Leszek Kościółek. Doskonale nadające się do wykorzystania w szkołach muzycznych I stopnia najpiękniejsze polskie kolędy: Anioł pasterzom mówił, Bracia patrzcie jeno, Cicha noc, Gdy się Chrystus rodzi, Gdy śliczna Panna, Lulajże Jezuniu, Mędrcy świata, Mizerna, Mizerna, cicha, stajenka licha, Przybieżeli do Betlejem, Wśród nocnej ciszy, Z narodzenia Pana. 32 str. plus głos. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
12 kolęd na trio klarnetowe
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Opracowanie Leszek Kościółek. Niniejsze wydanie to zbiór dwunastu różnych kolęd w łatwym, klasycznym opracowaniu na trio klarnetowe. Utwory te idealnie nadają się do wykorzystania w szkołach muzycznych I stopnia. |
|
|
|
|
|
18 kolęd na altówkę solo
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Opracowanie Andrzej Henryk Bączyk. W skład książki wchodzi 18 kolęd na altówkę solo oraz fuga podwójna na trzy altówki nt. kolędy ˝O gwiazdo betlejemska˝. W poszczególnych kolędach i pastorałkach autor pragnął ukazać jak najszersze spektrum możliwości brzmieniowych, fakturalnych i technicznych altówki. Każdej miniaturze nadał odrębny klimat i typ narracji, a wybrane melodie razem wzięte stanowią projekcję artystycznych wizji Andrzeja Henryka Bączyka. Kolędy w wykonaniu Lecha Bałabana zamieszczone są na kanale Youtube, a w fudze na trzy altówki Artyście grającemu partię pierwszej altówki towarzyszą: dr hab. Ewa Guzowska prof. Akademii Muzycznej w Poznaniu (druga altówka) i Jan Bałaban (trzecia altówka). 52 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
18 kolęd na wiolonczelę solo
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Opracowanie Andrzej Henryk Bączyk. W opracowaniu wyselekcjonowanych kolęd i pastorałek autor kierował się chęcią ukazania jak najszerszego spektrum możliwości brzmieniowych, fakturalnych i technicznych pięknego instrumentu, jakim jest wiolonczela. Ponadto każdej miniaturze nadał odrębny klimat i typ narracji, a wybrane melodie razem wzięte stanowią projekcję artystycznych wizji Andrzeja Henryka Bączyka. Książkę zamyka bonus w postaci fugi podwójnej na trzy wiolonczele nt. kolędy ˝O gwiazdo betlejemska˝. 52 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
20 kolęd na głos i fortepian
|
|
Wydawnictwo PWM. Autor W. Lutosławski. Myśl opracowania ˝Kolęd˝ pochodzi od dyrektora PWM Tadeusza Ochlewskiego, ale zgodę na podjęcie zaproponowanego tematu i charakterystyczną selekcję tworzywa melodycznego do Kolęd należy chyba przypisać bożonarodzeniowym doświadczeniom i przeżyciom twórcy. Kolędy przełamują, nie przekraczany dotąd w opracowaniach tego typu utworów, krąg środków kompozytorskiej techniki. W związku z tym kolędy nie są i nie mogły być pomyślane jako utwory do wykonywania domowego. Są to w całym tego słowa znaczeniu utwory koncertowe. Jan Stęszewski. Pierwsze wydanie Kolęd miało miejsce w 1947 roku, w tymże roku kilka z nich zostało wykonanych publicznie. Lutosławski zaczerpnął materiał melodyczny ze Śpiewnika kościelnego księdza M. Mioduszewskiego oraz ze zbiorów Oskara Kolberga, niejednokrotnie melodie kolęd mogą się wydawać odmienne od wersji najpowszechniejszych obecnie. Przede wszystkim jednak należy podkreślić, iż są to utwory koncertowe, w których prostej partii wokalnej towarzyszy wyrafinowany akompaniament fortepianowy, którego łatwość techniczna jest jedynie pozorna. Na wpół ludowe melodie kolęd zderzone zostają z XX-wieczną harmoniką niefunkcyjną, przefiltrowanie ich przez kompozytorski geniusz Lutosławskiego owocuje nową jakością, niezwykle wysoką ocenioną już przez pierwszych recenzentów Kolęd. 48 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
3 kolędy na skrzypce i wiolonczelę
|
|
Wydawnictwo WWM. Opracowanie A. Dąbrowski. Trzy kolędy w bardzo łatwym opracowaniu na skrzypce i wiolonczelę: Wśród nocnej ciszy, Przybieżeli do Betlejem, Jingle Bells. 10 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
4 kolędy na 4 skrzypiec
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Opracowanie Andrzej Henryk Bączyk. 4 kolędy na 4 skrzypiec (Cztery kolędy na czworo skrzypiec) zawiera dwie kolędy i dwie pastorałki: ˝Ach, ubogi żłobie˝, ˝Hej, w dzień narodzenia˝, ˝Pasterze mili˝ i ˝My, też pastuszkowie˝. Wspólnym mianownikiem wszystkich wybranych melodii jest ludowy charakter linii melodycznych, a w częściach: 2-4 nawiązanie do tematyki pasterskiej. Celem zintegrowania zespołu wykonawczego autor zdecydował się na rozczłonkowanie materiału muzycznego, czego efektem stał się podział melodii nie tylko na zdania lub frazy muzyczne, ale niekiedy i motywy oraz ˝rozrzucenie˝ ich po wszystkich partiach skrzypcowych. Efektem takich zabiegów jest duża ruchliwość i fluktuacja nie tylko samej materii melodycznej, ale i kontrapunktycznej. Dopełnieniem całości jest bogaty wachlarz zastosowanych środków artykulacyjnych i wykonawczych m.in. sul ponticello, pizzicato prawą i lewą ręką, col legno, gra flażoletowa. Aplikaturę skrzypcową opracował Szymon Półtorak. Wszystkie kolędy w wykonaniu uczniów ZSM im. Krzysztofa Komedy-Trzcińskiego w Ostrowie Wielkopolskim zamieszczone na kanale Youtube. 24 str. plus głosy. A4, miękka oprawa |
|
|
|
|
|