NOWOŚCI
|
Stronę odwiedzano 7709451 razy |
|
|
|
|
|
10 etiud na gitarę solo
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Bartłomiej Marusik. Kolejna propozycja wybitnego gitarzysty, uznanego pedagoga i kompozytora, którego wydawnictwa nutowe cieszą się duża popularnością. Zastosowanie wielu różnorakich technik gitarowych i komentarze do utworów sprawiają, że książka przydatna jest właściwie na każdym etapie muzycznego rozwoju. Do książki dołączna jest płyta CD z mistrzowskim wykonaniem, każdej z etuid przez Wojciecha Mizerę, a całość jak zwykle opatrzona garfikami Mariusza Szymańskiego. 28 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
10 szkiców na gitarę - Marek Pasieczny
|
|
Wydawnictwo Euterpe. Autor M. Pasieczny. Jest to zbiór dziesięciu krótkich maxiatur (Preludium, Kołysanka, Ballada, Uciekaj!, Bossa, 7-8-9, Impresja, Marsz, W dawnym stylu, Ślizg) o umiarkowanym stopniu trudności. Kompozytorem utworów jest gitarzysta, co w pełni umożliwiło mu wykorzystanie walorów brzmieniowych i technicznych gitary. Efektownie brzmiące utwory, o nieco współczesnej i jazzującej harmonii, to ciekawa propozycja dla średnio zaawansowanych gitarzystów. Utwory z powodzeniem mogą być wykorzystywane zarówno jako repertuar dydaktyczny, jak i koncertowy. Kompozycje z tego zbioru często są umieszczane w programie obowiązkowym konkursów gitarowych. 15 str.. Format A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
12 fantazji skrzypcowych w opracowaniu na gitarę - Georg Philipp Telemann
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Opracowanie Mirosław Drożdżowski. 12 fantazji na skrzypce solo 54-letni Telemann napisał w Lipsku w 1735 roku. Ich melodyka jest prosta, przeźroczysta i zarazem wdzięczna. Mogą dostarczyć wiele satysfakcji każdemu, nawet wybrednemu melomanowi, wciągając go w zadumę, taniec, nostalgię, radość oraz niejako w nurt narracji tętniącej samym życiem. 68 str., A4, miękka oprawa |
|
|
|
|
|
12 odcieni bluesa
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Bartłomiej Marusik. Kompozycje inspirowane muzyką bluesową - mnóstwo swingujących rytmów, tematów zapadających w pamięć, chromatyki, różnego rodzaju zdobień, elementów improwizowanych i oczywiście tak zwanych blue notes. Na kanale Youtube wszystkie kompozycje zagrał świetny gitarzysta Maciej Arciszewski. Urok jego wykonań w dużej mierze polega na tym, że są one zbieżne z wizją Bartłomieja marusika - interpretacji bluesa. Polega ona na tym, iż rolą wykonawcy nie jest wyłącznie realizacja tekstu muzycznego, ale również dodawanie zdobień, takich jak glissando, podciąganie strun czy vibrato, a nawet uzupełnianie tego co zapisane o dźwięki pochodzące z własnej wyobraźni. 32 str. A4, miekka oprawa. |
|
|
|
|
|
15 sentymentalnych walców i menuet na gitarę solo
|
|
Wydawnictwo ASBONIC. Autor Krzysztof Nieborak. Miniatury na gitarę klasycznym o zróżnicowanym poziomie trudności - przeznaczone dla uczniów szkół muzycznych I stopnia. Kompozytor ma nadzieję, że sprawią grającym podobnie dużo satysfakcji i radości, jak ich autorowi, gdy je tworzył. Celowo zrezygnował on z wielu możliwych oznaczeń agogiczno-dynamicznych, aby pozostawić grającym więcej swobody i możliwości własnych pomysłów i koncepcji interpretacyjnych. 36 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
17 utworów dla inteligentnych gitarzystów
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Bartłomiej Marusik. Mam nadzieję, że kompozycje zawarte w prezentowanym zbiorze są odpowiednim bodźcem dla gitarzystek i gitarzystów do tego, by poruszyć wyobraźnię i poszerzyć wiedzę. Należy to czynić na bardzo wielu płaszczyznach, ponieważ każdy utwór zawiera minimum informacji dotyczących opalcowania lewej ręki czy agogiki, a takie ważne detale jak dynamika, barwa i artykulacja w ogóle nie zostały opisane. Muszę też podkreślić, że nagrania zamieszczone na Youtube mają jedynie charakter informacyjny! Elementy muzyczne pominięto celowo, by nie sugerować potencjalnym gitarzystom zagadnień wykonawczych. Utwór W poszukiwaniu zaginionych fraz nie został zarejestrowany umyślnie, ponieważ jego idea polega na odnalezieniu fraz przez wykonawcę (wskazówką są cyfry przy kluczu wiolinowym, informujące o naturalnej akcentacji w poszczególnych częściach). Podobnie jest z improwizacją w utworze Funky Groove - nie ma jej na nagraniu dlatego, że nikt nie powinien traktować tego składnika jako pewnej stałej, jakiegoś wzorca, który mógłby skłaniać do naśladownictwa. - ze wstępu Bartłomiej Marusik. 44 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
20 impresji na gitarę - Feliks Rybicki
|
|
Wydawnictwo Contra. Autor F. Rybicki. Książka zawiera: Impresja E-dur (Moderato), Impresja c-moll (Allegretto), Impresja E-dur (Allegretto), Impresja D-dur (Valse moderato cantabile), Impresja e-moll (Andante cantabile), Impresja e-moll (Andante con moto), Impresja a-moll (Andantino), Impresja E-dur (Allegretto), Impresja E-dur (Tempo di gavotta), Impresja a-moll (Allegro possibile), Impresja a-moll (Lento), Impresja A-dur (Andantino con moto), Impresja fis-moll (Con moto ma tranquillo), Impresja A-dur (Allegro), Impresja a-moll (Alla polacca), Impresja h-moll (Allegro ma non troppo), Impresja D-dur (Andante con moto), Impresja C-dur (Andante cantabile), Impresja D-dur (Serenada), Impresja E-dur (Wokaliza). 46 str. Format A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
20 preludiów na gitarę solo
|
|
Wydawnictwo AABSONIC. Autor Bartłomiej Marusik. Krótkie formy muzyczne, które dzięki błyskotliwości muzycznej kompozytora stanowią nie tylko gratkę dla wykonawcy, ale także sprawią przyjemność każdemu miłośnikowi brzmień gitary klasycznej. 24 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|