NOWOŚCI
|
Stronę odwiedzano 5851765 razy |
|
|
|
|
|
10 etiud na gitarę solo
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Bartłomiej Marusik. Kolejna propozycja wybitnego gitarzysty, uznanego pedagoga i kompozytora, którego wydawnictwa nutowe cieszą się duża popularnością. Zastosowanie wielu różnorakich technik gitarowych i komentarze do utworów sprawiają, że książka przydatna jest właściwie na każdym etapie muzycznego rozwoju. Do książki dołączna jest płyta CD z mistrzowskim wykonaniem, każdej z etuid przez Wojciecha Mizerę, a całość jak zwykle opatrzona garfikami Mariusza Szymańskiego. 28 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
10 szkiców na gitarę - Marek Pasieczny
|
|
Wydawnictwo Euterpe. Autor M. Pasieczny. Jest to zbiór dziesięciu krótkich miniatur (Preludium, Kołysanka, Ballada, Uciekaj!, Bossa, 7-8-9, Impresja, Marsz, W dawnym stylu, Ślizg) o umiarkowanym stopniu trudności. Kompozytorem utworów jest gitarzysta, co w pełni umożliwiło mu wykorzystanie walorów brzmieniowych i technicznych gitary. Efektownie brzmiące utwory, o nieco współczesnej i jazzującej harmonii, to ciekawa propozycja dla średnio zaawansowanych gitarzystów. Utwory z powodzeniem mogą być wykorzystywane zarówno jako repertuar dydaktyczny, jak i koncertowy. Kompozycje z tego zbioru często są umieszczane w programie obowiązkowym konkursów gitarowych. 15 str.. Format A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
12 odcieni bluesa
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Bartłomiej Marusik. Kompozycje inspirowane muzyką bluesową - mnóstwo swingujących rytmów, tematów zapadających w pamięć, chromatyki, różnego rodzaju zdobień, elementów improwizowanych i oczywiście tak zwanych blue notes. Na płycie CD dołączonej do publikacji zagrał świetny gitarzysta Maciej Arciszewski. Urok jego wykonań w dużej mierze polega na tym, że są one zbieżne z wizją Bartłomieja marusika - interpretacji bluesa. Polega ona na tym, iż rolą wykonawcy nie jest wyłącznie realizacja tekstu muzycznego, ale również dodawanie zdobień, takich jak glissando, podciąganie strun czy vibrato, a nawet uzupełnianie tego co zapisane o dźwięki pochodzące z własnej wyobraźni. 32 str. A4, miekka oprawa plus CD. |
|
|
|
|
|
17 utworów dla inteligentnych gitarzystów
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Bartłomiej Marusik. Mam nadzieję, że kompozycje zawarte w prezentowanym zbiorze są odpowiednim bodźcem dla gitarzystek i gitarzystów do tego, by poruszyć wyobraźnię i poszerzyć wiedzę. Należy to czynić na bardzo wielu płaszczyznach, ponieważ każdy utwór zawiera minimum informacji dotyczących opalcowania lewej ręki czy agogiki, a takie ważne detale jak dynamika, barwa i artykulacja w ogóle nie zostały opisane. Muszę też podkreślić, że nagrania zamieszczone na Youtube mają jedynie charakter informacyjny! Elementy muzyczne pominięto celowo, by nie sugerować potencjalnym gitarzystom zagadnień wykonawczych. Utwór W poszukiwaniu zaginionych fraz nie został zarejestrowany umyślnie, ponieważ jego idea polega na odnalezieniu fraz przez wykonawcę (wskazówką są cyfry przy kluczu wiolinowym, informujące o naturalnej akcentacji w poszczególnych częściach). Podobnie jest z improwizacją w utworze Funky Groove - nie ma jej na nagraniu dlatego, że nikt nie powinien traktować tego składnika jako pewnej stałej, jakiegoś wzorca, który mógłby skłaniać do naśladownictwa. - ze wstępu Bartłomiej Marusik. 44 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
20 impresji na gitarę - Feliks Rybicki
|
|
Wydawnictwo Contra. Autor F. Rybicki. Książka zawiera: Impresja E-dur (Moderato), Impresja c-moll (Allegretto), Impresja E-dur (Allegretto), Impresja D-dur (Valse moderato cantabile), Impresja e-moll (Andante cantabile), Impresja e-moll (Andante con moto), Impresja a-moll (Andantino), Impresja E-dur (Allegretto), Impresja E-dur (Tempo di gavotta), Impresja a-moll (Allegro possibile), Impresja a-moll (Lento), Impresja A-dur (Andantino con moto), Impresja fis-moll (Con moto ma tranquillo), Impresja A-dur (Allegro), Impresja a-moll (Alla polacca), Impresja h-moll (Allegro ma non troppo), Impresja D-dur (Andante con moto), Impresja C-dur (Andante cantabile), Impresja D-dur (Serenada), Impresja E-dur (Wokaliza). 46 str. Format A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
20 preludiów na gitarę solo
|
|
Wydawnictwo AABSONIC. Autor Bartłomiej Marusik. Krótkie formy muzyczne, które dzięki błyskotliwości muzycznej kompozytora stanowią nie tylko gratkę dla wykonawcy, ale także sprawią przyjemność każdemu miłośnikowi brzmień gitary klasycznej. 24 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
4 duety na skrzypce lub flet i gitarę
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Mirosław Drożdżowski. Połączenie gitary ze skrzypcami bądź fletem wydaje się się oczywiste, jednak literatury na na ten zestaw instrumentów, poza nielicznymi wyjątkami, próżno w zasadzie szukać. Mirosław Drożdżowski wielokrotnie pokazał już swój kunszt komponując na gitarę. Teraz można przekonać się jak świetnie czuje rownież specyfikę innych instrumentów. Zestaw zawiera książkę z zapisem obu głosów, a także dwie dotatkowe ksiązeczki z głosem gitary i głosem skrzypiec lub fletu. 36 str plus głosy. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
6 Walców i Polonez op. 11 na flet i gitarę
|
|
Wydawnictwo Eufonium. Autor Jan Oberek. 6 walców i polonez op. 11 na flet i gitarę. 12 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|