NOWOŚCI
|
Stronę odwiedzano 7709305 razy |
|
|
|
|
|
Franciszek Lessel - duety
|
|
Wydawnictwo Muzyczne ABSONIC. Opracowanie Mirosław Drożdżowski. Lessel był twórcą wprowadzającym do polskiej muzyki zdobycze klasycyzmu, a także elementy zwiastujące nadejście romantyzmu. Był pierwszym polskim przedstawicielem stylu brillant. Z jego tradycji korzystało potem wielu. Swój talent i zdobyte umiejętności przekazywał następnym pokoleniom. Wśród jego uczniów była m. in. Maria Szymanowska, wybitna przedstawicielka nurtu muzyki salonowej i czołowa artystka tzw. epoki przedchopinowskiej. Wybrane przeze mnie Wariacje nr 1 pierwotnie zostały napisane na fortepian. Miroslaw Drożdżowski opracował: Menuet na skrzypce i gitarę, Wariacje Op. 15 nr 1 na 2 gitary i Wariacje op. 15 nr 2 na 2 gitary. 36 str plus głosy. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Frederic Chopin cz. 1 - utwory wybrane w opracowaniu na gitarę
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Opracowanie Jerzy Koenig. Gitara i fortepian to instrumenty, które mimo widocznych na pierwszy rzut oka różnic (wielkość, wolumen, skala) mają ze sobą bardzo wiele wspólnego. Oba należą do nielicznej grupy instrumentów wielogłosowych, a co za tym idzie, są niezależne od dodatkowego akompaniamentu, samowystarczalne. Nieodzownym warunkiem dobrej transkrypcji jest odpowiednia adaptacja faktury oryginalnego instrumentu do możliwości drugiego, w tym wypadku zmiana faktury fortepianowej na gitarową. Jerzy Koenig czyni to mistrzowsko, przywiązując również ogromną wagę do opalcowania. W pierwszej części znajdują sie kompozycje: Ballada Op. 52, Mazurek Op. 17 No. 4, Nocturn Op. 9 No. 1, Nocturn Op. 48 No. 2, Preludium Op. 28 No. 17, Walc Op. 64 No. 1, Walc 16 Op. posth. 60 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Frederic Chopin cz. 2 - utwory wybrane w opracowaniu na gitarę
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Opracowanie Jerzy Koenig. Gitara i fortepian to instrumenty, które mimo widocznych na pierwszy rzut oka różnic (wielkość, wolumen, skala) mają ze sobą bardzo wiele wspólnego. Oba należą do nielicznej grupy instrumentów wielogłosowych, a co za tym idzie, są niezależne od dodatkowego akompaniamentu, samowystarczalne. Nieodzownym warunkiem dobrej transkrypcji jest odpowiednia adaptacja faktury oryginalnego instrumentu do możliwości drugiego, w tym wypadku zmiana faktury fortepianowej na gitarową. Jerzy Koenig czyni to mistrzowsko, przywiązując również ogromną wagę do opalcowania. W drugiej części znajdują się kompozycje: Etude Op. 10 No. 3, Etude Op. 10 No. 11, Fantaisie-Impromptu Op. 66, Nocturne 21 Op. posth., Scherzo Op. 31 No. 2, Polonaise Op. 40 No. 1. 60 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Frederic Chopin cz. 3 - utwory wybrane w opracowaniu na gitarę
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Opracowanie Jerzy Koenig. Gitara i fortepian to instrumenty, które mimo widocznych na pierwszy rzut oka różnic (wielkość, wolumen, skala) mają ze sobą bardzo wiele wspólnego. Oba należą do nielicznej grupy instrumentów wielogłosowych, a co za tym idzie, są niezależne od dodatkowego akompaniamentu, samowystarczalne. Nieodzownym warunkiem dobrej transkrypcji jest odpowiednia adaptacja faktury oryginalnego instrumentu do możliwości drugiego, w tym wypadku zmiana faktury fortepianowej na gitarową. Jerzy Koenig czyni to mistrzowsko, przywiązując również ogromną wagę do opalcowania. W trzeciej części znajdują się kompozycje: Etude Op. 10 No. 10, Mazurka Op. 59 No. 2, Nocturne No. 20, Nocturne Op. 9 No. 2, Nocturne Op. 15 No. 2, Nocturne Op. 27 No. 2, Prelude Op. 28 No. 4, Prelude Op. 28 No. 15, Prelude Op. 28 No. 20. 60 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Frederic Chopin cz. 4 - Koncert e-moll - partia fortepianu w opracowaniu na gitarę
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Opracowanie Jerzy Koenig. Należy podkreślić, że Jerzy Koenig ma wybitny zmysł aranżerski. Podczas gdy większość gitarzystów podejmujących się transkrypcji dopasowuje je do swoich umiejętności, on odwraca tę zasadę. Dokonuje transkrypcji tak, aby jak najwierniej oddać zamysł kompozytora, nie godząc się na kompromisy w postaci wygodnych uproszczeń, i podnosi swoje umiejętności, aby sprostać jej wymaganiom. Jako wybitny wirtuoz udowodnił w sposób jednoznaczny, że dzieła największego poety fortepianu wszechczasów nie tylko są możliwe do wykonania na gitarze, ale również zyskują w tej odsłonie nową, nieznaną dotąd jakość i głębię, objawiając jeszcze wyraźniej swoją liryczną warstwę i emocjonalną subtelność. Wersja gitarowa może stać się także inspiracją dla samych pianistów w poszukiwaniu subtelności i odcieni, które nie są naturalne dla współczesnego fortepianu, a o które niewątpliwie chodziło Chopinowi, o czym wiemy z historycznych źródeł. Słuchając tych transkrypcji, możemy sobie wyobrazić, jak mogłaby brzmieć jego muzyka gdyby był gitarzystą. - fragment wstępu Jacka Świstacza. 76 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Frederic Chopin cz. 5 - Koncert f-moll - partia fortepianu w opracowaniu na gitarę
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Opracowanie Jerzy Koenig. Należy podkreślić, że Jerzy Koenig ma wybitny zmysł aranżerski. Podczas gdy większość gitarzystów podejmujących się transkrypcji dopasowuje je do swoich umiejętności, on odwraca tę zasadę. Dokonuje transkrypcji tak, aby jak najwierniej oddać zamysł kompozytora, nie godząc się na kompromisy w postaci wygodnych uproszczeń, i podnosi swoje umiejętności, aby sprostać jej wymaganiom. Jako wybitny wirtuoz udowodnił w sposób jednoznaczny, że dzieła największego poety fortepianu wszechczasów nie tylko są możliwe do wykonania na gitarze, ale również zyskują w tej odsłonie nową, nieznaną dotąd jakość i głębię, objawiając jeszcze wyraźniej swoją liryczną warstwę i emocjonalną subtelność. Wersja gitarowa może stać się także inspiracją dla samych pianistów w poszukiwaniu subtelności i odcieni, które nie są naturalne dla współczesnego fortepianu, a o które niewątpliwie chodziło Chopinowi, o czym wiemy z historycznych źródeł. Słuchając tych transkrypcji, możemy sobie wyobrazić, jak mogłaby brzmieć jego muzyka gdyby był gitarzystą. - fragment wstępu Jacka Świstacza. 56 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Frederic Chopin cz. 6 - Utwory na fortepian i orkiestę - partia fortepianu w opracowaniu na gitarę
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Opracowanie Jerzy Koenig. Zbiorek zawiera: Fantasia Op. 13, Grande Polonaise Brillante Op. 22, Variatrions Op. 2. Należy podkreślić, że Jerzy Koenig ma wybitny zmysł aranżerski. Podczas gdy większość gitarzystów podejmujących się transkrypcji dopasowuje je do swoich umiejętności, on odwraca tę zasadę. Dokonuje transkrypcji tak, aby jak najwierniej oddać zamysł kompozytora, nie godząc się na kompromisy w postaci wygodnych uproszczeń, i podnosi swoje umiejętności, aby sprostać jej wymaganiom. Jako wybitny wirtuoz udowodnił w sposób jednoznaczny, że dzieła największego poety fortepianu wszechczasów nie tylko są możliwe do wykonania na gitarze, ale również zyskują w tej odsłonie nową, nieznaną dotąd jakość i głębię, objawiając jeszcze wyraźniej swoją liryczną warstwę i emocjonalną subtelność. Wersja gitarowa może stać się także inspiracją dla samych pianistów w poszukiwaniu subtelności i odcieni, które nie są naturalne dla współczesnego fortepianu, a o które niewątpliwie chodziło Chopinowi, o czym wiemy z historycznych źródeł. Słuchając tych transkrypcji, możemy sobie wyobrazić, jak mogłaby brzmieć jego muzyka gdyby był gitarzystą. - fragment wstępu Jacka Świstacza. 88 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Frederic Chopin vol. 1- selectet works transcribed for guitar
|
|
Published by ABSONIC. Arrangment Jerzy Koenig. Guitar sheet music: Ballade Op. 52, Mazurka Op. 17 No. 4, Nocturne Op. 9 No. 1, Nocturne Op. 48 No. 2, Prelude Op. 28 No. 17, Valse Op. 64 No. 1, Valse 16 Op. posth. 60 pages. A4. (15,90 Euro) |
|
|
|
|
|