NOWOŚCI
|
Stronę odwiedzano 7709193 razy |
|
|
|
|
|
Album na trąbkę i fortepian
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Mirosław Gąsieniec. Doskonały przykład na piekne zharmonizowanie dwóch, jakże różnych strumentów. Zbiorek może być traktowany jako uzupełnienie dla szkół muzycznych, ale także materiał do wystepów kameralistycznych. Partię głosu solowego trąbki opracował prof. Igor Cecocho. 20 str. + głos trąbki. A4. |
|
|
|
|
|
Autoportret - moje wierszydła - Krzysztof Nieborak
|
|
Wydawnictwo Absonic. Autor Krzysztof Nieborak. Przejmująca relacja, rodzaj artystycznego wyznania i credo - tomik wierszy i myśli 44-letniego muzyka, nauczyciela, publicysty i działacza muzycznego - który nie pozostawia Czytelnika biernym. Żywe, autentyczne świadectwo zmagania się z rzeczywistością - samotność, ból, przemijanie, ale też miłość, tęsknota, nadzieja i uporczywa potrzeba zatrzymania mijającej chwili - ujęte w formie poetyckiej, bo poezja to nie pisanie wierszy, to sposób widzenia świata. Do tomiku dołączono płytę CD ˝LA GUITARRA˝ w wykonaniu autora z rejestracjami muzyki na gitarę klasyczną twórców z Ameryki Południowej i z Polski. |
|
|
|
|
|
Bajki i baśnie 2 na gitare klasyczną
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Bartłomiej Marusik. Kolejna dawka gitarowych kompozycji dla młodych gitarzystów. Kompozycje Bartłomieja Marusika to nie tylko doskonały materiał do do poznawania coraz to nowych ciekawych technik gitarowych, ale także niezgłębione zasoby wspomagające kształcenie wyobraźni muzycznej dla najmłodszych. 44 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Bajki i baśnie na gitarę klasyczną
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Bartłomiej Marusik. Łatwe, ale niebanalne utwory skomponowane z myślą o najmłodszych i młodych gitarzystach. Inspiracjami poszczególnych kompozycji były znane i popularne bajki i baśnie. Bartłomiej Marusik zapisał w gitarowych nutach ich klimat, czar i tajemnicę. 44 str. A4, miękka oprawa |
|
|
|
|
|
Ballady rockowe - piosenki na keyboard, gitarę, ukulele
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Powrót do niezapomnianych przebojów, czyli drugie wydanie niezwykle popularnego śpiewnika, tym razem zawierające nuty na keyboard, teksty, akordy gitarowe i chwyty na ukulele. Dodatkową atrakcją dla niezbyt biegłych muzyków są diagramy z dokładnie przedstawionym ułożeniem palców na keybordzie, gryfie gitary i ukulele. A zatem czas zagrać i zaśpiewać: Bajm - Dwa serca dwa smutki, Big Cyc - Ballada o smutnym skinie, Budka Suflera - Za ostatni grosz, Jolka, Jolka, Chłopcy z Placu Broni - O Ela, De Mono - Kochać inaczej, Dżem - Czerwony jak cegła, Whisky, Formacja Nieżywych Schabuff - Klub wesołego szampana, Kobranocka - Kocham cię jak Irlandię, Lombard - Przeżyj to sam, Maanam - Kocham cię kochanie moje, Oprócz, Odział Zamknięty - Obudź się, Perfect - Nie płacz Ewka, Stanisław Sojka - Czas nas uczy pogody, T.Love - To wychowanie, Urszula - Malinowy król, Dmuchawce, latawce, wiatr, Vox - Szczęśliwej drogi już czas. 76 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Ballady rockowe w opracowaniu na gitarę - klasyczną / akustyczną
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Opracowanie Roman Ziemlański. Naszym nakładem ukazały się już wcześniej ˝Ballady rockowe na keyboard, gitarę, ukulele˝. Chcieliśmy, żeby książka była jak najbardziej uniwersalna i obok nut na keyboard zamieściliśmy symbole akordów, które można grać zarówno na gitarze, jak i ukulele. Miłośnikom gitary (i oczywiście polskich ballad rockowych) to jednak nie wystarczało. Przecież oprócz muzyki klasycznej, warto posiadać w swoim repertuarze także kompozycje nieco lżejsze. Jest to również doskonały materiał zachęcający młodzież do nauki gry na gitarze, bo kto nie chciałby zabłysnąć grając znane wszystkim, największe przeboje. Starając się wyjść naprzeciw tym wymaganiom, dbając jednocześnie o najwyższy poziom artystyczny, powierzyliśmy opracowanie tych utworów wybitnemu polskiemu gitarzyście, aranżerowi, pedagogowi i propagatorowi gitary Romanowi Ziemlańskiemu. Dla wszystkich, którzy chcą grać akordowo i śpiewać, zostawiliśmy tekst z nadpisanymi nad nim akordami. Ich umieszczenie nad konkretną sylabą sugeruje miejsce, w którym powinna nastąpić zmiana akordu. Oczywiście jest to zapis symboliczny i warto czasami posługiwać się własną intuicją. Dla ułatwienia, na końcu książki znajduje się tabela przedstawiająca diagramy podstawowych chwytów gitarowych, a rzadziej spotykane akordy pokazane są bezpośrednio przy piosence, w której występują. Warte podkreślenia jest również to, że poszczególne piosenki zarówno w wersji nutowej, jak i akordowej opracowane są w jednakowej tonacji. Jak łatwo się domyśleć, stwarza to doskonałą okazję do tworzenia duetu, nawet z nieco mniej zaawansowanym gitarzystą lub innym muzykiem, grającym na instrumencie pozwalającym wydobywać akordy. A zatem czas zagrać i zaśpiewać: Bajm - Dwa serca dwa smutki, Big Cyc - Ballada o smutnym skinie, Budka Suflera - Za ostatni grosz, Jolka, Jolka, Chłopcy z Placu Broni - O Ela, De Mono - Kochać inaczej, Dżem - Czerwony jak cegła, Whisky, Formacja Nieżywych Schabuff - Klub wesołego szampana, Kobranocka - Kocham cię jak Irlandię, Lombard - Przeżyj to sam, Maanam - Kocham cię kochanie moje, Oprócz, Odział Zamknięty - Obudź się, Perfect - Nie płacz Ewka, Stanisław Sojka - Czas nas uczy pogody, T.Love - To wychowanie, Urszula - Malinowy król, Dmuchawce, latawce, wiatr, Vox - Szczęśliwej drogi już czas72 str. A4, miekka oprawa. |
|
|
|
|
|
Barok na gitarze - transkrypcje kompozycji skrzypcowych
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Opracowanie Mirosław Drożdżowski. Skrzypcowe kompozycje idealnie wpasowaują się w idiom gitary, a ator opracowania - Mirosław Drożdzowski po raz kolejny udowadnia, że gitara potrafi oddać piekno utworów skomponowanych nie tylko na ten instrument. Ksiazka zawiera transkrypcje kompozytorów barokowych: Heinricha Franza Bibera, Nicola Matteisa, Francesco Geminianiego, Pietro Locatelliego, a także bonus w postaci Impromptu sur un theme de Beethoven Leona de Saint-Lubina. 56 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Basowy świat bez progów
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Jacek Bandkowski. Jest pozycją adresowaną do początkujących (choć nie tylko) kontrabasistów i gitarzystów basowych grających na basie bezprogowym (fretless). Nie jest to jednak typowy podręcznik do nauki gry, a jedynie materiał pomocniczy w przyswajaniu sobie tak ważnego zagadnienia, jak wydobywanie z instrumentu czystych i prawidłowych dźwięków. Gra na bezprogowych instrumentach strunowych wymaga doświadczenia, a więc wielu prób, ćwiczeń i co najważniejsze ˝osłuchania˝ instrumentu. Temu ma właśnie służyć ta publikacja. Jest ona zbiorem ćwiczeń mających za zadanie prawidłowe wydobywanie dźwięków. Każde ćwiczenie opracowane jest w zapisie audio (zamieszczone na kanele Youtube) i pomocniczo w zapisie nutowym. Mimo, że ścieżki muzyczne są zapisem dźwięków wydobywanych na kontrabasie za pomocą smyczka, nie stanowi to przeszkody do ćwiczeń pizzicato zarówno na kontrabasie, jak i bezprogowej gitarze basowej. 44 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|