NOWOŚCI
|
Stronę odwiedzano 5787996 razy |
|
|
|
|
|
Ukulędy - Kolędy na ukulele solo lub w duecie
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Opracowanie Marta Brzoza. Kolędy w aranżacjach łatwych i ładnie brzmiących. Można śpiewać je z akompaniamentem ukulele, grać solo lub w duecie. Warto wspomnieć o magicznej szacie graficznej książki i załączonej na końcu tabeli podstawowych chwytów na ukulele. 80 str. A4. |
|
|
|
|
|
Uniwersalne tabele muzyczne
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Jacek Bandkowski. Dzięki temu wydawnictwu poznasz zarówno schematyczną, jak i praktyczną budowę interwałów, skal, akordów i kadencji. Tabele ułatwią Ci teoretyczną naukę budowy skal i akordów oraz praktyczne transponowanie, odczytywanie symbolicznych nazw akordów, aranżowanie utworów oraz improwizowanie. Przede wszystkim Uniwersalne tabele muzyczne pokażą odpowiedzi na większość pytań stawianych sobie przez muzyków: z ilu półtonów zbudowana jest nona wielka? Jaki dźwięk tworzy kwartę od Dis? Jak przetransponować szybko szystkie akordy utworu o tercję małą w dół? (Odpowiedzi znajdziesz w rozdziale INTERWAŁY), które ze skal mają charakter molowy? Z jakich dźwięków składa się skala lidyjska C? Jaki jest schemat odległości miedzy dźwiękami dla skali góralskiej? Której skali użyć, gdy zespół zaczyna grać bluesa w tonacji F-dur? (Odpowiedzi znajdziesz w rozdziale SKALE), z jakich dźwięków składa się akord Cis9? Jak nazwać akord którego dźwięki widzisz na pięciolinii? (Odpowiedzi znajdziesz w rozdziale AKORDY), jakim akordem pokrewnym można zastąpić akord g-moll gdy czujesz, że grasz o zbyt długo? (Odpowiedzi znajdziesz w rozdziale AKORDY POKREWNE), które akordy stanowią triadę harmoniczną, a które kadencję II-V-I w tonacji d-moll? (Odpowiedzi znajdziesz w rozdziale KADENCJE), które tonacje mają przy kluczu 3 bemole? Które dźwięki są podwyższone w tonacji A-dur? (Odpowiedzi znajdziesz w rozdziale KOŁO KWINTOWE). 44 str. A4 + dwie tablice chromatyczne, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Uśmiechnij się - Kompozycje na gitarę klasyczną i akustyczną
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Wojciech Popielarz. Autor niniejszego zbiorku jest cenionym pedagogiem, z wieloletnim doświadczeniem w nauczaniu gry na gitarze. Jest także uznanym kompozytorem, a zamieszczona w książce kompozycja Sonatina wiosenna G-dur w 2015 r. otrzymała pierwszą nagrodę na konkursie kompozytorskim Renesans gitary. 36 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Utwory fortepianowe na pierwsze lata nauki
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Ares Chadzinikolau. zbiór utworów, które nie tylko urozmaicą dostępną już literaturę fortepianową, ale wzbogacą jej utarty repertuar. Zbiór ˝Utwory fortepianowe na pierwsze lata nauki˝ przeznaczony jest dla uczniów szkół muzycznych I stopnia. Kompozycje ułożone są w nim według rosnącego stopnia trudności wykonawczych. Znajdziecie tu drobne utworki na początek nauki (Miś i Lalka, Wesoła ciuchcia, polskie i greckie tańce, etiudy, sonatiny, nokturny), jak i inne utwory dowolne (Zakochane motyle, Żywiołak). Melodie wpadają szybko w ucho, co znacznie ułatwia ich zapamiętywanie. Wszystkie komentarze i tytuły w języku polskim, angielskim i niemieckim. 80 str. A4 + CD. |
|
|
|
|
|
Utwory wariacyjne na gitarę
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Mirosław Drożdżowski. W niniejszym albumie mamy 10 wariacji, które z zamierzenia charakterystycznego dla twórczości Mirosława Drożdżowskiego, pozostają utrzymane w tradycyjnych środkach kompozytorskich. Nie znajdziemy tu technik eksperymentalnych czy awangardowych. Tematy są autorskie lub zapożyczone z muzyki ludowej ( Oj, miła ma i Oj, to nie wieczór ), a także jeden oparty na znanym przeboju The Beatles Let it be. W poszczególnych wariacjach mamy techniki legata gitarowego, arpeggia, flażoletowe, łamane oktawy, tremolo, ornamentację i grę akordową( w tym rasqueado). Atrakcyjność utworów wyróżniają melodyjne tematy własne. Mniej zaawansowani znajdą tu Małe wariacje. Utwór ten jest bardzo przyjazny palcom gitarzysty i wyróżnia się rzadkim wdziękiem i elegancją stylu - ze wstępu Z. Dubielli. Idealnym materiałem pomocniczym jest płyta CD, na której Marek Ulański mistrzowsko wykonala pięć zamieszczonych w zbiorku kompozycji. 68 str + CD. A4, miekka oprawa. |
|
|
|
|
|
W ogrodzie snów - wybrane walce na gitarę
|
|
Wydawnictwo Absonic. Autor Mirosław Drożdżowski. Dwadzieścia sześć walców to doskonały materiał pedagogiczny pozwalający na równomierny rozwój osobowości artystycznej początkującego i średniozaawansowanego gitarzysty. Autor nawiązuje w nich do świetlistej spuścizny słynnych kompozytorów południowoamerykańskich i hiszpańskich piszących utwory na gitarę klasyczną takich jak: A. Barrios Mangore, H.Villa-Lobos, A.Lauro, J.Arcaz i innych. Do ksiązki dołączona płyta CD z mistrzowskim wykonaniem niektorych walców przez Marka Mikulskiego. 96 str. + CD. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Wariacje Goldbergowskie Jana Sebastiana Bacha na 2 gitary
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Opracowanie Arkadiusz Podstawka. Wariacje Goldbergowskie (BWV988) Jana Sebastiana Bacha opublikowane po raz pierwszy w roku 1741 pod skromnym tytułem Wprawki - aria i cykl wariacji na dwumanuałowy klawikord, napisane na zamówienie hrabiego Hermana Karla von Keyserlinga, zawierają dwie arie (wprowadzającą i kończącą) oraz ich 30 wariacji. Wariacje są ułożone trójkami. W każdej z nich pierwsza ma charakter tańca, druŹga jest wariacją wirtuozowską, natomiast ostatnia jest kanonem. Niniejsza publikacja zawiera opracowanie na dwie gitary. W założeniu nie ma podanego tempa ani artykulacji oraz pominięto wszystkie klawesynowe ozdobniki, mając nadzieję, że wykonawcy podejdą do tego utworu w sposób zgoła indywidualny, nadając mu swój osobisty charakter zarówno wykonawczy jak i brzmieniowy. Kompozycja ta traktowana może być jako ćwiczenie, jako jednoczęściowa suita lub jako oddzielne utwory. 52 str. A4, miekka oprawa. |
|
|
|
|
|
Wariacje Goldbergowskie Jana Sebastiana Bacha na gitarę i kontrabas
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Opracowanie Arkadiusz Podstawka. Wariacje Goldbergowskie (BWV988) Jana Sebastiana Bacha opublikowane po raz pierwszy w roku 1741 pod skromnym tytułem Wprawki - aria i cykl wariacji na dwumanuałowy klawikord, napisane na zamówienie hrabiego Hermana Karla von Keyserlinga, zawierają dwie arie (wprowadzającą i kończącą) oraz ich 30 wariacji. Wariacje są ułożone trójkami. W każdej z nich pierwsza ma charakter tańca, druŹga jest wariacją wirtuozowską, natomiast ostatnia jest kanonem. Niniejsza publikacja zawiera opracowanie na dwa instrumenty strunowe: gitarę i kontrabas. W założeniu nie ma podanego tempa ani artykulacji oraz pominięto wszystkie klawesynowe ozdobniki, mając nadzieję, że wykonawcy podejdą do tego utworu w sposób zgoła indywidualny, nadając mu swój osobisty charakter zarówno wykonawczy jak i brzmieniowy. Kompozycja ta traktowana może być jako ćwiczenie, jako jednoczęściowa suita lub jako oddzielne utwory. 52 str. A4, miekka oprawa. |
|
|
|
|
|