NOWOŚCI
|
Stronę odwiedzano 5796378 razy |
|
|
|
|
|
Sztuka improwizacji na gitarze cz. 2 - Improwizacja harmoniczna
|
|
Wydawnictwo Absonic. Autor Sylwester Laskowski. (www.sylwesterlaskowski.pl). Podręcznik skierowany zarówno do zaawansowanych jak i początkujących gitarzystów. Poza niezbędną teorią zawiera wiele praktycznych przykładów. Ich celem jest nie tylko zwiększenie sprawności manualnej grającego ale przede wszystkim rozszerzenie jego horyzontów harmonicznych. Tabele porządkujące ćwiczenia ułatwiają określenie i rozwój własnego stylu. Bogactwo prezentowanych skal, pozycji, technik i wariantów sprawia, że podręcznik może służyć przez wiele miesięcy, a nawet lat. 56 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Sztuka improwizacji na gitarze i nie tylko cz.3 - Improwizacja rytmiczna
|
|
Wydawnictwo Absonic. Autor Sylwester Laskowski. (www.sylwesterlaskowski.pl). Podręcznik skierowany zarówno do zaawansowanych jak i początkujących gitarzystów (ćwiczenia wykorzystac można także na inne instrumenty). Poza niezbędną teorią zawiera wiele praktycznych przykładów. Ich celem jest nie tylko zwiększenie sprawności manualnej grającego ale przede wszystkim rozszerzenie jego horyzontów rytmicznych. Tabele porządkujące ćwiczenia ułatwiają określenie i rozwój własnego stylu. Bogactwo prezentowanych skal, pozycji, technik i wariantów sprawia, że podręcznik może służyć przez wiele miesięcy, a nawet lat. 64 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Świat akordeonu 1
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Arkadiusz Korytkowski. Autor jest twórcą facebookowej Grupy Świat Akordeonu liczacej obecnie ponad 3 tysiące osób. Książka jest owocem pracy muzyka, aranżera i wielkiego propagatora akordeonu w jego szeroko rozumianym wymiarze. Pierwsza część książki to przede wszystkim bogato ilustrowane zdjęciami relacje ze zjazdów Grupy Świata Akordeonu, bicia rekordu Guinessa, ciekawych wydarzeń i koncertów akordeonowych. W drugiej części poznajemy najważniejsze postaci związne z akordeonem. Mamy tu wiejskich muzyków grających na harmonii pedałowej, ludowe i podwórkowe zespoły, współczesnych, jaki i nieżyjących już wybitnych twórców klasycznej muzyki akordeonowej, pedagogów i placówki edukacyjne, producentów instrumentów. Jako że publikacja będzie miała kontynuację (stąd nr 1 w nazwie), jest to doskonały prezent dla każdego akordeonisty - być może w kolejnych częściach zagości on na jej łamach. 262 str. A5, miekka oprawa. |
|
|
|
|
|
Taniec Flamenco - Szkoła tańca
|
|
Wydawnictwo Absonic. Autor Adela Rabien, tłumaczenie Katarzyna Stoncel-Lebiedź. Taniec flamenco, to z jednej strony wymowny, zrozumiały język ciała i gestów, a z drugiej egzotyka i tajemniczość jego korzeni. Z jednej strony gracja i zwiewność, z drugiej zaś ogniste rytmy i dynamiczny ruch. Dzięki książce Adeli Rabien ten świat wdzięku i zagadek otworzy przed Tobą swoje drzwi. Pierwsza w Polsce tak kompleksowa nauka tańca flamenco. 108 str. B5, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Tańce na dwie gitary
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Zdzisław Musiał. Kolejny zbiór, tym razem utworów tanecznych na dwie gitary. Są to tradycyjne tańce z różnych części świata: Europy, Ameryki Północnej i Południowej, a więc: walc, malaguena, blues, boogie, rock-n-roll, rumba, milonga, tango, bossa, polski oberek i czeska polka. Różnorodność stylistyczna tańców w samej tylko Europie jest olbrzymia. Ta różnorodność wręcz zachęca swymi rytmami, niepowtarzalnością harmonii i chyba najbardziej pięknymi liniami melodycznymi do grania. Zbiór 15 tańców na dwie gitary na pewno ubogaci krajowy rynek wydawniczy. Będzie też zachętą do delektowania się pięknem muzyki zapisanej w nutach. 40 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Tańce na dwie gitary (z płytą CD)
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Zdzisław Musiał. Kolejny zbiór, tym razem utworów tanecznych na dwie gitary. Są to tradycyjne tańce z różnych części świata: Europy, Ameryki Północnej i Południowej, a więc: walc, malaguena, blues, boogie, rock-n-roll, rumba, milonga, tango, bossa, polski oberek i czeska polka. Różnorodność stylistyczna tańców w samej tylko Europie jest olbrzymia. Ta różnorodność wręcz zachęca swymi rytmami, niepowtarzalnością harmonii i chyba najbardziej pięknymi liniami melodycznymi do grania. Zbiór 15 tańców na dwie gitary na pewno ubogaci krajowy rynek wydawniczy. Będzie też zachętą do delektowania się pięknem muzyki zapisanej w nutach. Do nut dodana jest płyta CD w wykonaniu Dominiki Białostockiej, która tworzy duety z Mateuszem Woźniakiem, Bartoszem Zalewskim i Ivanem Moisiienko. 40 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
The most beautiful compositions of Alexander Vinitsky
|
|
Wydawnictwo Absonic. ˝ Mam przyjemność zaprezentować dzisiaj Państwu kolejny już zbiór utworów Aleksandra Vinitsky'ego, rosyjskiego gitarzysty i kompozytora dobrze znanego polskim wykonawcom muzyki gitarowej jak i fanom tego instrumentu.Zbiór o jakże wymownym i jednoznacznym tytule ˝Najpiękniejsze kompozycje...˝ zawiera siedem kompozycji i wprowadza nas w różnorodny świat możliwości twórczych Aleksandra Vinitsky'ego. Najkrócej można by powiedzieć, że jest to zbiorek z jazzową harmonią wplecioną zgrabnie w rytmy południowoamerykańskie. Poziom trudności określiłabym jako dla zaawansowanych, jednak myślę, że zdolniejsi uczniowie starszych klas szkoły muzycznej I stopnia też mogliby spróbować zmierzyć się z niektórymi kompozycjami. Każdy z utworów jest zaopatrzony w pomocne wykonawcy określenia, podpowiedzi kompozytora. Zbiorek otwiera ˝Jazz Aria˝, którą nagrał na płycie ˝On the way˝ przedwcześnie zmarły znany polski gitarzysta Marek Długosz.. Jest to konkretna i zwarta muzycznie kompozycja, o żywym charakterze z dość trudnymi przebiegami trioli. Kolejna kompozycja to ˝Eugeny˝ mająca charakter etiudowy. Spokojna, o ładnej melodii. To właśnie ją mogłabym polecić uczniom starszych klas szkół muzycznych I stopnia.˝Yellow Camel˝ wprowadza nas w żywiołowy rytm samby. Utwór, w którym melodia prowadzona jest w dolnym głosie a harmonia podkreśla jej piękno. ˝Song for Tom˝ rozpoczyna intro w dowolnej interpretacji, po czym usłyszymy kołyszącą soul bossę.˝I'm Waiting For Tonight In Small Cafe˝ to utwór dedykowany ukochanej żonie kompozytora. Piękny nastrojowy temat w środkowym głosie w rytmie spokojnej, kołyszącej bossy, dość rozbudowany (6 stron). ˝Water And Light˝ (dedykowany Markowi Długoszowi) rozpoczyna długa przestrzenna Introdukcja. Wskazówka kompozytora: graj i słuchaj wszystkich dźwięków jakbyś słuchał echa. Temat prowadzony w palcu ˝p˝.Bardzo spokojna kompozycja. Można by powiedzieć mniej jazzowa.Zbiorek kończy żywiołowy i porywający utwór ˝Samba For Five˝. Atrakcyjny, flażoletowy wstęp doskonale oddaje charakter ognistej, południowej samby.Utwór ma charakter wirtuozowski.Podsumowując, zbiór ˝Najpiękniejsze kompozycje Aleksandra Vinitsky'ego˝to doskonały materiał nie tylko dydaktyczny dla młodych adeptów sztuki gitarowej. Szeroki zakres stylów, bogata harmonia, stopień trudności czynią tę kolejną pozycję na naszym rynku bardzo interesującą, mającą szerokie zastosowanie. Warto zauważyć, iż książka ta została wydana tym razem bez płyty. Ma to na pewno swoich zwolenników i przeciwników. No cóż, w dobie tak szeroko rozpowszechnionej komputeryzacji dla przeciwników na pewno nie stanowi to problemu. Aleksander Vinitsky już kolejny raz dał dowód na to, że jest muzykiem nowego trendu. Potrafi on z łatwością łączyć elementy stylów muzyki południowoamerykańskiej z wyrafinowaną, bogatą harmonią jazzową.˝Mariola Adamiak.28 str. A4. miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
The USA Guitar
|
|
Wydawnictwo Absonic. ˝Mirosław Drożdżowski oddaje do rąk gitarzysty zbiór niezwykły. Są to bowiem aranżacje utworów muzycznych, znanych dotąd przede wszystkim z wykonań na instrumentach o zupełnie innych od gitary klasycznej, brzmieniach. O ile bluesy i piosenki country and western są kojarzone z gitarą (elektryczną bądź akustyczną), o tyle trudno sobie wyobrazić ragtimy, boogie-woogie czy orkiestrowe utwory Glenna Millera wykonywane na ˝klasycznym pudle˝. A jednak Drożdżowskiemu się to udało. To jeszcze jeden dowód na to, że dobra muzyka jest uniwersalna i możliwa do wykonania na każdym instrumencie, tylko trzeba do niej znaleźć właściwy klucz. Drożdżowski wydawał dotychczas głównie zbiory własnych kompozycji (wyjątkiem są niezwykle interesujące aranżacje kolęd i pastorałek). Tym razem jednak postanowił sprawdzić się w roli dla siebie nietypowej. Niektórzy bowiem traktują aranżację jako rodzaj opracowania utworu, tak aby można go było dostosować do potrzeb odbiorcy. Dla innych aranżacja staje się wyzwaniem. To właśnie ci drudzy, potrafią wydobyć z utworu nieznane dotąd ˝smaczki˝, nowe zakamarki w linii melodycznej. Oryginalność takich rozwiązań powoduje, że muzyczna ˝perełka˝ zaczyna błyszczeć nowym blaskiem. Autor tego zbioru należy do ludzi twórczych, którzy w świecie nut szukają własnej drogi nie tylko na swojej pięciolinii, ale i tej zapełnionej przez innych. Dla tych, którzy mają możliwość obserwować rozwój jego twórczości, ˝The USA guitar˝ nie będzie zaskoczeniem. Mam przyjemność obcować z muzyką uprawianą przez M. Drożdżowskiego od kilku lat. Słucham jego kompozycji wykonywanych przez innych, ale i przez niego samego. Podziwiam zdolność i łatwość improwizacji, w której nieraz nuty sypią się jak z przysłowiowego rękawa, a nieraz ciągną się wolno i dostojnie, nadając właściwy klimat. Podobnie z utworami przedstawionymi w tym zbiorze. To duża miejętność oddać charakter muzyki, zwłaszcza znanej, mającej określoną i utrwaloną stylistykę, tak, aby nie utracić jej wartości a nawet jeszcze ją wzbogacić. Aranżacje amerykańskich ˝hitów˝ oraz hymnu USA, dokonane przez Mirosława Drożdżowskiego powinny niewątpliwie znaleźć się w rękach każdego gitarzysty, któremu satysfakcję sprawia odkrywanie w muzyce czegoś nowego.˝Witold Stawski. (wstęp do książki) 76 str. + CD. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|