NOWOŚCI
|
Stronę odwiedzano 7709431 razy |
|
|
|
|
|
Komponowanie Rockowe - nie tylko dla gitarzystów
|
|
Wydawnicto Absonic. Opracowanie Krzysztof Kukiełka. Czy zadałeś sobie kiedyś pytanie dlaczego nie pojawił się dotąd żaden podręcznik do komponowania? Czy to wiedza, której nie da się okiełznać? A może ci, którzy ja posiedli, nie chcą się nią dzielić? Teraz możesz poznać pierwszą książkę o komponowaniu rockowym! Dzięki temu kursowi zdobędziesz wiele cennych wskazówek, Niewielki wydatek, a będziesz lepiej tworzył. miękka oprawa 48 str. A4 plus ścieżki dźwiękowe na Youtube. |
|
|
|
|
|
Koncepcja pentatoniczna na każdy instrument
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Arkadiusz Podstawka. W naszej kulturze tzw. cywilizacji zachodniej używamy skali 12 stopniowej o następstwach półtonowych. Możemy z niej wyodrębnić pięć dźwięków, które swoimi interwałami nawiązują do klasycznej harmonii starożytnej i chyba dlatego tak łatwo są przyswajalne i można je w różny sposób interpretować w kontekście improwizaji czy pisania utworu. Bliższe poznanie tych kilku dźwięków pozwoli w bardziej swobodny sposób wykorzystać ich logikę w kompozycji czy zastosować je w sposób kreatywny w improwizacji. Skala pentatoniczna ˝omija˝ niektóre składowe harmoniczne. Jest używana zarówno w muzyce ludowej, klasycznej, jazzie, bluesie i muzyce rozrywkowej. Wielu muzyków, a w szczególności gitarzystów, zaczyna od niej ˝zabawę˝ z improwizacją. Na płycie dołączonej do książki znajdują sie podkłady do własnych improwizacji i ćwiczeń. 40 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Kosmiczna przygoda - zbiór miniatur dźwiękowych na fortepian
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Agnieszka Kościelak-Nadolska. Nowatorski zbiór miniatur dźwiękowych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym możliwy do realizacji już na początkowym etapie nauki gry na fortepianie lub innym instrumencie klawiszowym (nawet przed rozpoczęciem właściwej nauki). Cykl zakłada wykonywanie przez dziecko wybranych zagadnień technicznych i dźwiękowych według wskazówek autora. Dzięki opisowi słownemu i graficznemu poszczególnych zjawisk dźwiękowych (między innymi z wykorzystaniem obrazka klawiatury) i wprowadzeniu niewielu symboli muzycznych (technika przednutowa) z książki mogą korzystać nawet bardzo małe dzieci. Forma każdej z miniatur jest otwarta. Dziecko pod wpływem swoich wyobrażeń może indywidualnie kształtować czas trwania poszczególnych utworków, co daje mu możliwość tworzenia własnych wizji muzycznych i prostych improwizacji. Dzięki temu czas spędzony przy instrumencie będzie dla dzieci bardziej zabawą niż tradycyjną nauką. Zastosowana tu technika gry całą dłonią lub śródręczem, zestawione z uproszczoną techniką palcową sprawiają, że dzieci nie usztywniają nadgarstków, co w początkowym etapie nauki gry na fortepianie jest sprawą niezwykle ważną. Barwna grafika dodatkowo pobudza wyobraźnię dziecka i jednocześnie podwyższa walory artystyczne całego zbioru. Książka uzupełniona jest zestawem przykładowych nagrań dostępnych na kanale youtube. 28 str. A4. |
|
|
|
|
|
Krajobrazy Polski na fortepian
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Andrzej Henryk Bączyk. Polska muzyka ludowa, nieco zapomniana w czasach PRL-u i niedoceniana przez młodzież, kojarzyła się z babcinymi przyśpiewkami. W ostatnich latach, co niezmiernie cieszy, przeżywa wielki renesans. Powstało wiele zespołów rockowych lub folkowych, które najpierw swoją rozpoznawalność, a później popularność zbudowały w oparciu o polską muzykę ludową. Są to: Brathanki, De Press, Enej, Golec uOrkiestra, Grzegorz z Ciechowa, Kapela ze Wsi Warszawa, Tulia, Trebunie Tutki, Zakopower, Żywiołak. Melodie ludowe znalazły też ważne miejsce w nagradzanych polskich filmach z ostatnich lat. W obrazie Zimna wojna (reż. Paweł Pawlikowski) pojawiła się piosenka Dwa serduszka w wykonaniu Joanny Kulik, a w filmie Boże Ciało (reż. Jan Komasa), Lipka zielona w wykonaniu Elizy Rycembel. Warto zatem wykonywać polską muzykę ludową. Oczywista jest popularność amerykańskiej muzyki rozrywkowej, atrakcyjność gorących rytmów latino i tajemniczość muzyki z krajów egzotycznych, ale wszystkie te utwory są już powszechnie grane i znane na całym świecie. Jeśli chcemy słuchaczy z zagranicy czymś zaintrygować, to najłatwiej uczynimy to wykorzystując polską muzykę ludową. Oferuje ona ogromne bogactwo klimatów, w których każdy znajdzie coś dla siebie. Mamy tutaj ogniste oberki, namiętne kujawiaki, melodyjne pieśni obrzędowe oraz wesołe piosenki humorystyczne, a do tego różnorodne skale muzyczne i rzadko spotykane na świecie trójdzielne podziały metryczne. Wszystkie opracowania (wygenerowane komputerowo) można posłuchać na kanale Youtube: Andrzej Henryk Baczyk - publikacje. 84 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Krajobrazy Polski na gitarę klasyczną
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Mirosław Drożdżowski. Album 32 utworów ludowych, obrazujących 16 regionów naszego jakże pięknego kraju. Mirosław Drożdżowski tym razem inspirował się melodiami od lat przechowywanymi w kufrze pełnym muzycznych skarbów, napełnianym przez lata i wykorzystywanym głównie przez zespoły ludowe, kultywujące tradycję własnej tzw. ˝małej ojczyzny˝. Większość tych utworów kojarzy nam się jednoznacznie ze stałym instrumentarium, gdzie podstawą są instrumenty smyczkowe, akordeon i czasem instrumenty dęte. Podczas pierwszego kontaktu, szukałem linii melodycznych wiodących mnie do świata znanych piosenek. Ale już każde kolejne przesłuchiwanie uaktywniało we mnie wrażliwość i wręcz wciągało do odnajdywania właśnie tego co ˝obok˝, tego co nowe. Utwory Drożdżowskiego mają przy tym niewątpliwy atut jakim jest fantazja, lekkość i ukryty dowcip (˝Z tamtej strony miedzy˝, ˝ Zalycoł mi sie, oj z Pierzyn świniorz˝). Czasem miałem wrażenie, że piosenka była napisana na gitarę, bo akompaniament układa się niemal samoistnie (˝Czerwone jabłuszko˝, ˝Gaiczek zielony˝, ˝Ja Kujawiak, ty Kujawiak˝), czasem bawiłem się niespodziewanym wplataniem smaczków, jakby Drożdżowski chciał poprawić coś, czego mu zabrakło w wersji pierwotnej (˝Dziwujo sie ludzie˝, ˝Kendy ty Jaśku, pojedziesz˝) - fragment wstępu autrstwa Witolda Stawskiego. 44 str + CD. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Księżniczka, pirat i harmonijka ustna - bajka i nauka gry dla dzieci
|
|
"Wydawnictwo ABSONIC. Autor Beata Kossowska. Mała dziewczynka o imieniu Klara niespodziewanie wkracza w świat magicznych przygód, gdzie towarzyszy jej wesoły pirat nazywany Mac. Wszystkie wydarzenia w tej historii są niezwykle interesujące i cudownie ilustrowane. Ponadto przeplatają się one z łatwym samouczkiem gry na harmonijce ustnej. Zachęca to dzieci do sięgnięcia po harmonijkę i wypróbowania dziesięciu opublikowanych ćwiczeń. Po ich opanowaniu można zagrać cztery piosenki znajdujące się na końcu książki! W osiągnięciu tego celu pomoże skorzystanie z kolorowych harmonijek Suzuki ""Airwave"". Taki zestaw uszczęśliwi każde dziecko, jak również wielu dorosłych. Nie tylko dobrze napisana książeczka, ale i cenna pomoc dydaktyczna! 16 str B5, miękka oprawa." |
|
|
|
|
|
La Guitarra Latina - Gitara latynoamerykańska
|
|
Wydawnictwo Absonic. Opracowanie Mariola Adamiak. Książka zawiera utwory z Ameryki środkowej i południowej dla początkujacych jak i średniozaawansowanych oraz wymagających sporej wirtuozeri. Dzięki temu zbiorek może być pomocny na każdym etapie muzycznej edukacji. Nuty uzupełnione są nagraniami zamieszczonymi na Youtube na kanale: La guitarra latina nuty, prezentującymi utwory w mistrzowskim wykonaniu Michała Bąka. Książka może być wykorzystywana nie tylko w szkołach muzycznych, ale i w nauce samodzielnej. 68 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Łatwe formy cykliczne na gitarę klasyczną
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Bartłomiej Marusik. Ciekawe i różnorodne, formy cykliczne prezentowane przez Bartłomieja Matusika doskonale uzupełniają lukę w literaturze gitarowej. Jest to tym bardziej istotne, że forma cykliczna jest bardzo często wymagana podczas konkursów gitarowych. 40 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|