NOWOŚCI
|
Stronę odwiedzano 7710023 razy |
|
|
|
|
|
In Modo Antiquo - Amicis et Genio - utwory w stylu barokowym i renesansowym na gitarę klasyczną
|
|
"Wydawnictwo Absonic. Autror M. Drożdżowski. Owoc fascynacji autora muzyką baroku i renesansu. Mimo charakterystycznych cech owych epok, kompozycje Mirosława Drożdżowskiego tchną świeżością i można traktować je jako indywidualną kontynuację dziedzictwa zostawionego przez Bacha i innych ""dawnych"" mistrzów. Materiał na płytę nagrał z niezwykłą wirtuozerią Marek Ulański. 68 str. A4." |
|
|
|
|
|
Jak grać świadomie ? 2 x DVD
|
|
"Wydawnictwo Absonic. Autor Krzysztof Błaś. ""Jak grać świadomie?"", to zupełnie inne podejście do doskonalenia gry - nie jest to szkoła, która uczy kolejnych skal, zasad harmonii i teorii... Przystępnie, wręcz warsztatowo przedstawiony materiał pozwala odkryć tajniki ""słyszenia gryfu"", świadomej improwizacji nawet bez znajomości schematów skal, oraz w pełni świadomego panowania nad instrumentem, dzięki czemu z łatwością zagramy wszystko, co ułożymy w głowie. To szkoła dla gitarzystów - szczególnie tych, którzy utknęli w gąszczu przykazów i nakazów ""muzycznej matematyki"". Pozwala wydostać się z utartych schematów i zrobić ten ostatni krok naprzód - w kierunku ostatecznej sztuki ujarzmienia gitary! ""Jak grać świadomie?"", to szkoła, która w absolutnie unikalny sposób podchodzi do zagadnienia doskonalenia gry - kładzie nacisk na kształcenie i rozwijanie słuchu, oraz poczucia rytmu, pokazując praktycznie zastosowania w improwizacji. Świadoma gra, to ostatni etap opanowania instrumentu, do którego dąży każdy muzyk, a jej tajniki są od teraz na wyciągnięcie ręki! - Krzysztof Błaś. 2 x DVD. 202 min." |
|
|
|
|
|
Jak oni to robią? - Tajniki solowej gry akordowej
|
|
Wydawnictwo ABsonic. Autor A. Lesicki. Czołowy polski gitarzysta jazzowy, autor znanej szkoły gitarowej DVD, Artur Lesicki tym razem wziął na warsztat problematykę gry akordowej. Gitara jest potraktowana tu jako pełnoprawny instrument solowy. Na podstawie znanych standardów autor wyjaśnia, jak w ciekawy sposób aranżować tematy utworów, wzbogacać zawarte w nich harmonie i w prawidłowy sposób transkrypcje wykonywać. Opracowania utrzymane są w klasycznym, jazzowym klimacie, nawiązującym bezpośrednio do stylu takich mistrzów jak Wes Montgomery, George Benson czy Joe Pass. Każdy utwór poprzedzony jest dokładnym omówieniem, zapisany w nutach i tabulaturze oraz nagrany i zamieszczony na kanale YOUTUBE: jak oni to rabia. Pozycja wprowadzi zarówno początkujących jak i bardziej zaawansowanych gitarzystów w świat profesjonalnej gry akordowej. Po zapoznaniu się z tym materiałem naprawdę będziesz wiedział jak oni to robią. Patronat medialny: Magazyn Gitarzysta, Top Guitar. 56 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Jazzująco, swingująco - Gitara solo lub kameralnie
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Bartłomiej Marusik. Książka przeznaczona zarówno dla gitarzysty solowego, jak kameralnych zespołow w różnorakich konfiguracjach. Każda kompozycja zapisana jest bowiem w dwóch wersjach: pierwszej - na gitarę solo, i drugiej - na gitarę z towarzyszeniem innych instrumentów. Mamy zatem duety gitarowe, trija gitarowe, kwartety gitarowe, duety z gitarą i fletem i duety gitary ze skrzypcami. Sam autor tak, we wstępie, opisuje swoje założenia: Wspólnym mianownikiem utworów zawartych w tej pracy jest to, że zostały napisane w stylu jazzowym, jednak nie są one kompozycjami stricte jazzowymi, chociażby z tego względu, iż nie zawierają nieodłącznego elementu muzyki jazzowej - improwizacji. Aczkolwiek nie oznacza to, że należy wykonywać je ze ścisłym zachowaniem formy i nuta w nutę. Cenną wskazówką dla Was - Drodzy Gitarzyści - niech będą komentarze załączone do każdego utworu oraz nagranie na płycie utworu Something optimistic, w którym celowo zmieniona została forma w stosunku do zapisu nutowego. Skoro mowa o płycie CD, to muszę w tym miejscu zaznaczyć, iż ma ona jedynie charakter informacyjny, wiele elementów muzycznych nie zostało ujętych świadomie! Pragnę też wspomnieć, że wszystkie utwory dotyczą również tych samych problemów technicznych. Chodzi naturalnie o realizację harmonii oraz chwyty barré, które na ogół większości młodych adeptów sztuki gitarowej sprawiają wiele trudności. 40 str.+ CD + głosy poszczególnych instrumentów. A4, miękka oprawa |
|
|
|
|
|
Jazzujący fortepian
|
|
Autor Andrzej Henryk Bączyk. W skład zbiorku wchodzą 3 cykle o zróżnicowanym stopniu trudności: Swingujące paluszki (dla początkujących), Ragadam, Jazz-Sonatina. Wszystkie kompozycje składające się na zbiór Jazzujący fortepian łączy wspólna idea, jaką jest nawiązanie do różnych aspektów muzyki jazzowej. Należy jednak podkreślić, iż Autor nie podąża w nich ściśle za uświęconymi kanonami. Bynajmniej, pewne trendy, żywotne w muzyce jazzowej minionych lat, stały się jedynie swoistym impulsem uruchamiającym kompozytorską wyobraźnię. Impulsem - dodajmy - który przyjął tu niekiedy postać muzycznego pastiszu, czy swobodnej stylizacji. Do książki dołączone nagrania na Youtube z mistrzowskim wykonaniem Piotra Zuchowskiego. 48 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
John Field - Nokturny na gitarę
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Opracowanie M. Drożdżowski. W historii muzyki John Field zapisał się przede wszystkim jako twórca romantycznych nokturnów fortepianowych, gatunku, który swój najpełniejszy kształt zyskał w twórczości Chopina, który tę formę muzyczną wymodelował i doprowadził do niedościgłej doskonałości.Nokturn nie jest muzyką programową, ale ma swoją konotację, jako gatunek związany z nastrojem nocy, wieczoru. Szczególny klimat tego gatunku, odznaczający się lirycznym nastrojem i ekspresywną melodyką. Mirosław Drożdżowski po raz kolejny udowodnił, że utwory pisane na fortepian doskonale mogą brzmieć również na gitarze. Dokonując wyboru kierował się nie tylko ich pięknem , ale także stopniem trudności, który nie byłby zbyt uciążliwy wykonawczo na gitarze. Niektóre nokturny przypominają w swym nastroju Pieśni bez słów Mendelssohna, inne są typem lirycznej opowieści (np. nr 11), fantazji czy nawet łagodnej serenady. Zbiorek uzupełniony jest płytą CD z nokturnami mistrzowsko wykonanymi przez Marka Ulańskiego. 40 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Kaprysy dziecięce - gitara solo
|
|
Autor Mirosław Franczak. 14 miniatur na gitarę klasyczną o dydaktycznym charakterze i zróżnicowanym stylu. Budowa formalna utworów jest prosta, a stopień trudności technicznej odpowiada poziomowi pierwszych lat nauki gry. W niektórych miniaturach pojawiają się różnorodne efekty ˝specjalne˝ ubarwiające akcję muzyczną tych utworów. 44 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Karuzela
|
|
Wydawnictwo Absonic. Autor A. Vinitsky. Jazzowa suita gitarowa dedykowana dzieciom. Pięć krótkich utworów o prostej formie, synkopujących rytmach, chwilami niesfornej harmonii i zagadkowych tytułach każdemu przypomni drzemiący w nim świat dziecięcych zabaw. W ten świat fantazji wprowadza nas już okładka autorstwa Doroty Pietrzyk, znanej malarki oraz propagatorki muzyki gitarowej. Niemniej jednak wykonanie utworów nie jest dziecinnie proste. W dedykacjach poszczególnych utworów widać przywiązanie autora do Polski, a szczególnie do Krakowa. 24 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|